GUMM • Agile marketing agency
Agile marketing agency

When content is king

Met onze blog probeert GUMM je op de hoogte te houden van alle nieuwtjes, trends en evoluties binnen de wereld van marketing

De groter wordende SEO berg

 

Terwijl de ene zich nog niet eens van SEO bewust is of denkt dat keyword stuffing voldoende is, is de ander aan het werken op de impact van mobile-first in de Google ranking of aan het piekeren over de opkomst van video.


Het gaat snel bij SEO, er zijn steeds meer mensen mee bezig en de competitie wordt straffer. Er is een berg aan tools, al dan niet gratis, en een bijhorende berg aan best practices en tips om copywriters naar die bovenste zoekresultaten te helpen klimmen. Maar veel SEO tips hebben al snel een update of een uitbreiding nodig, naargelang de updates die zoekmachines doorvoeren. Al blijven een paar key principles relatief stabiel. Zo mag je bijvoorbeeld absoluut de mens niet vergeten terwijl je met de zoekmachine en zijn honger voor zoekwoorden bezig bent.

Toch blijft het vaak ook moeilijk om feiten en fictie van elkaar te onderscheiden. Niemand kent immers het volledige plaatje van de factoren waarop zoekmachines zoals Google inzetten. Maken die optimalisatie van zaken als afbeeldingen en mobile echt het verschil? Is mikken op 300 woorden de moeite of is het belangrijker de boel niet te forceren en zo lezers te verliezen? Of de meest existentiële vraag die af en toe opduikt: is SEO dood?

Waar te beginnen als je door het bos de bomen niet meer ziet maar wel een keywoord analyse voor je website wilt? Voor je een beroep doet op de menselijke specialisten, kan de machine al antwoord bieden.

Met een automatische zoekwoorden analyse die in een website analyse rapport gegoten wordt, geraak je al een heel eind.

Test je website hier!

__________

Samen sterk op SEO vlak?

 
Caroline Tilleman