5 planning tools om effectiever tijd te besparen

Nieuws

"Bezig" is de standaardmodus voor de meeste KMO’s. Bezig zijn is echter anders dan stressen en verzuipen in het werk. Effectief time management is de sleutel tot dat verschil. Je wil jezelf beter organiseren, productiever worden en beter samenwerken met anderen? Gebruik dan deze handige project en time management tools:

1. Voor de alles-in-één organisatie: Freedcamp 

Freedcamp is effectieve planner en fungeert als een centrale plek voor project management, organisatie en actie

  • Deel project to-do’s, projectbestanden en 
  • neem deel aan discussies met teamleden. 
  • Freedcamp biedt bovendien enorm veel functionaliteiten gratis aan. 
  • Je kan geavanceerde functies, zoals CRM en facturatie, integreren door per add-on te betalen. Zo betaal je enkel wat je echt nodig hebt.

2. Voor de Google-fans: Google Drive, Google Analytics & Google Webmaster 

Google Drive (samen met Google Docs en Google Spreadsheets) maakt het eenvoudig om een hele reeks bestanden te delen en te bewerken

  • Teamleden kunnen zelfs vanuit een document chatten en notities delen. 
  • Het is gratis en een geweldige aanwinst voor je project management. 
  • Google Analytics en Google Webmaster bieden daarenboven uiterst waardevolle inzichten in de prestaties, verkeer, referrals en conversies van je website. 

Samen helpen deze hulpprogramma's je bij het controleren en onderhouden van je website om ervoor te zorgen dat deze geoptimaliseerd is voor Google en makkelijk teruggevonden wordt online.

3. Voor de social media masterminds: HootSuite

HootSuite gaat al een tijdje mee maar blijft enorm handig bij het beheren van verschillende accounts op social media

Bewaak al je sociale activiteiten op verschillende netwerken in één eenvoudig te gebruiken dashboard waarmee je:

  • berichten kan plannen
  • sociale taken kan delegeren aan teamleden
  • Twitter-feeds en -volgers kunt organiseren
  • prestaties kunt meten en meer.

4. Voor perfectionistische planners: Trello

Trello is een leuke, relatief eenvoudige en handige manier om georganiseerd te blijven. Het lijkt veel op een Pinterest-bord, maar in plaats van volledig fotogericht te zijn laat Trello je lijsten, labels en taken toevoegen die je op je gemak kan slepen, plaatsen en aanpassen

Hoewel het niets revolutionairs is, zou het wel eens iets kunnen zijn voor visuele planners en dient het als een leuk alternatief voor het volplakken van je scherm met post-its.

5. Tegen e-mail lawine: SaneBox

SaneBox analyseert je e-mailactiviteit en leidt af welke mails voor jou van belang zijn en welke niet. SaneBox verplaatst de minder belangrijke e-mails naar de @SaneLater-map die in je inbox verschijnt en slaat ze op om later te bekijken wanneer je een vrij moment hebt. 

Door "onbelangrijke" berichten te verbergen in de kelder van je mailbox, zal je ze nooit meer zien. Maar gezien het feit dat de meeste van ons overspoeld worden met spam-berichten, kan je ze maar beter op voorhand vermijden dan er elke dag mee geconfronteerd te worden.


Dit concludeert mijn lijst van de beste persoonlijke en zakelijke productiviteitstools. Deze tools geven jou wat meer ademruimte om je business sneller en efficiënter te maken

Simon Corveleyn

SEO Copywriter NL & ENG