Do’s and don’ts voor jouw bedrijfspagina op Facebook

Social Media

Is jouw bedrijfspagina in topvorm of kan die nog wel wat aandacht gebruiken? Met deze checklist kun je zonder zorgen een bedrijfspagina aanmaken of aanpassen. We kijken naar je profielfoto, de omslagfoto en alle informatie over jouw onderneming. Zo maak direct een goede indruk op je potentiĆ«le klanten. 

Profielfoto: Je visitekaartje

  • Logo? Ja.
    Zorg dat je logo en de kleurzetting van je merk duidelijk naar voren komt uit je profielfoto.
    Denk daarbij aan de vorm: op je bedrijfspagina is je profielfoto een keurig vierkantje, maar in de tijdlijn van je volgers wordt de afbeelding in een cirkeltje geplaatst. Kies voor een afbeelding die er in beide vormen netjes en herkenbaar uitziet.
  • Tekst? Nee.  
    Omdat de afbeelding dus in verschillende vormen en groottes wordt gebruikt, is het niet slim om tekst in je profielfoto te verwerken. Het is ook niet nodig, want je bedrijfsnaam komt steeds naast je profielfoto te staan. 


Omslagfoto: De etalage van jouw bedrijf

  • Briefpapier? Nee.
    Gebruik nooit het hoofd van je briefpapier of de header van je website als omslagfoto. Deze prominente plaats op je bedrijfspagina wil je niet verspillen aan een logo en wat tekst.
  • Inkijkje in je bedrijf? Ja.
    Kies een foto die de bezoekers een indruk geeft van de sfeer, activiteiten of missie van jouw bedrijf. Bekijk zorgvuldig welke boodschap voor jouw doelgroep van belang is en speel daar met een mooie foto op in.
    Zijn jullie bijvoorbeeld aan het aanwerven, laat dan zien wat het leuk maakt om voor jullie te werken. Ben je opzoek naar nieuwe klanten? Zet een geslaagd project in de spotlights. 


Bedrijfsinformatie: Zorg dat je vindbaar bent

Het invullen van de bedrijfsinformatie is van groot belang voor het succes van je pagina. Facebook geeft namelijk de voorkeur aan volledige ingevulde profielen. Zo kom je hoger in de zoekresultaten en krijgen jouw posts voorrang als Facebook de tijdlijn van je volgers samenstelt. 

Neem dus de tijd om alle informatie over jullie werkzaamheden, locaties en contactgegevens in te vullen.

Ook voor je klanten is het belangrijk om een duidelijk overzicht te krijgen van jouw bedrijf. Zo kunnen ze je niet alleen vinden als ze zoeken op bedrijfsnaam, maar ook op locatie of openingsuren. Daarnaast kunnen ze je direct contacteren als ze vragen hebben. 



Om te checken of jouw bedrijfspagina op compleet je hebben we een lijstje gemaakt. Download de checklist voor Facebook en Instagram om direct aan de slag te gaan met jouw bedrijfspagina.