Hoe kies je de juiste content marketing opleiding?

Digitale Marketing

Als je al de eerste stappen in digitale marketing voor je bedrijf hebt gezet bots je vaak op zaken die niet gedaan geraken.

Of dat nu gaat om teksten, campagnes, mooie beelden of meer conversie: 1 ding is zeker. Je hebt nog geen budget om meteen iemand aan te nemen die dit kan oplossen. 

Vind je het fijn om zelf aan de slag te gaan met je website en social media? Dan kan een opleiding de next step zijn voor je marketing. Maar hoe kies je nu net die opleiding waar je ook echt iets aan hebt?

1. Je hebt meer naamsbekendheid nodig

Als je klanten je bedrijf nog niet kennen en je jouw bedrijf dus nog moet positioneren in de markt, heb je nog heel wat werk met het creëren van zichtbaarheid online.

SEO teksten kunnen je dan net die extra boost geven waardoor de zoekmachines meer bezoekers naar je website stuurt.

Advertenties in het Google display netwerk, op sociale media of in de zoekmachines zelf zijn een tijdelijke hulp als je wilt opvallen.

Je volgt dan best een opleiding om SEO teksten leert schrijven of een workshop waarin je efficiënt campagnes leert opstellen.

2. Je hebt meer conversies nodig op je website

Eens je website online staat en je alle SEO aanpassingen hebt gedaan, zowel op technisch als tekstueel vlak, moet je website leads genereren.

Als je bezoekers niet klikken op het contactformulier, ze downloaden niets of ze maken geen online afspraak, dan kan dit te wijten zijn aan een aantal factoren.

Na een UX-audit weet je dan of je extra content moet creëren, of je de Call to actions moet aanpassen, of het design niet uitnodigend is of het misschien aan de flow van je website ligt.

Veel zaken kan je dankzij een audit uitklaren en laten aanpassen. 

Over tekst en design kan je uiteraard zelf bijleren.

In dat geval is een SEO opleiding of een opleiding in Adobe programma’s om design skills onder de knie te krijgen een goed idee. 

3. Je wilt graag weten welke social media kanalen je best gebruikt en hoe

Een cursus social media kan handig zijn wanneer je weinig tijd wilt investeren in social media en toch doeltreffend wilt communiceren.

Door een analyse te maken van de mogelijke kanalen en de doelgroepen van je bedrijf, weet je waar je moet communiceren, hoe en wanneer.

Een social media opleiding is praktisch als je weinig tijd hebt en toch doeltreffend wilt communiceren. 

Ook onze opleidingen zijn gemaakt voor bedrijven die net zoals dat van jou de eerste stappen in hun digitale marketing zetten. 

Schrijf je nu in en volg je eerste opleiding bij ons in Gent.