Een klant van vlees en bloed als basis voor jouw content marketing

Doelgroep Onderzoek

Je klanten zijn de perfecte basis voor jouw content marketing: je hebt ze al eens overtuigd, dus weten zij als geen andere wat hen nu precies over de streep heeft getrokken. Maar hoe kan je nu best hun ideeën gebruiken voor je verdere contentmarketingstrategie?

Bevraag je eigen klanten 

Je bedrijf is tegenwoordig via vele (sociale) kanalen bereikbaar en daarom is het belangrijk te weten hoe je klanten toegang hebben tot je content en deze gebruiken om een aankoopbeslissing te nemen. Een consument onderzoekt, discussieert, bekijkt, leest, vergelijkt en is geëngageerd bezig met je content. Maar om zaken te kunnen doen, wil je ook weten waar die betrokkenheid plaatsvindt en hoe jouw content de koopbeslissingen beïnvloedt.

Het interviewen van klanten geeft je niet alleen inzicht in hun besluitvormingsproces, het is ook een geweldige kans om contentideeën te verzamelen voor je content marketing.

Stel de juiste vragen

Hieronder vind je een lijst met vragen die je kan stellen om een goed inzicht te krijgen in de contentconsumptie van je klanten

  • Welke topics interesseren hen?
  • Hoe willen ze jouw info ontvangen?
  • Wie of wat beïnvloedt hen?

Weten wie je kopers zijn is geweldig, maar als je begrijpt hoe en waarom ze bepaalde content consumeren, kun je ze effectief betrekken bij je bedrijf en zelfs van een onbekende prospect een influencer voor je merk maken.

Aan de slag met de antwoorden uit je interviews? Lees hoe Simon deze gebruikt voor het opstellen van een content marketingstrategie op maat op Bloovi.be