Zo bereik je meer klanten met je LinkedIn-bedrijfspagina

Social Media

Ondertussen hebben meer dan 3 miljoen Belgen een profiel op LinkedIn. Meer dan 60% van de Belgische beroepsbevolking dus die jij kan bereiken op LinkedIn. 

Daar moet je dan wel een stevig en compleet bedrijfsprofiel voor hebben, posts die engagement teweegbrengen, er simpelweg actief mee bezig zijn.

Hoe organiseer je meer bereik en meer engagement?

Breid je netwerk uit

LinkedIn, het B2B social media kanaal bij uitstek draait om netwerken.
Om te kunnen netwerken, heb je een compleet bedrijfsprofiel nodig. Vul daarom alle informatie aan en vraag alle medewerkers in je bedrijf te connecteren met je bedrijfspagina.

Om mensen uit te nodigen te connecteren met je pagina zorg je dus logischerwijs best voor een bedrijfsomschrijving die aanspreekt en een professionele profiel- en omslagfoto.

Doe met je persoonlijk LinkedIn-profiel onderzoek naar interessante influencers in je sector en volg hen.

Zo breid je niet alleen je netwerk uit, maar monitor je wat er in je sector op dit kanaal wordt gepubliceerd en op welke manier.

Hetzelfde geldt voor LinkedIn groepen: word lid van groepen die relevant zijn voor jou en je bedrijf. 

Werk aan je personal branding

Jij bent de vertegenwoordiger van je bedrijf, ook als je iets publiceert in LinkedIn groepen, op je eigen profiel en zeker op je bedrijfsprofiel.

Passen die posts bij waar je bedrijf voor staat? In de passende tone of voice, met een beeld dat aanspreekt, met een video of slideshare waarin je je kennis deelt.

Als vertegenwoordiger van je bedrijf ben je de spokesperson op Linkedin.

Door vragen te stellen die je netwerk aan het denken zet, lok je reactie en dus engagement uit op je posts. 

Geef context mee aan je vraag: 

  • Waarom stel je deze vraag?
  • Wat vind je interessant aan de mogelijke antwoorden?
  • Waarom wil je dit weten?

Ontdek hoe je aan je personal branding werkt op social media en schrijf je in voor onze social media opleiding in Gent

Maak jezelf vervangbaar

Voorzie een contentkalender. Niet zomaar een kalender waar in te lezen staat wat te posten wanneer, maar stel eerst je doelen op als bedrijf op linkedIn.

Aan de hand van die doelen en met een handige tool zoals Hootsuite plan je die posts op voorhand in. 

Handig voor jou, maar verdeel het posten ook onder collega‚Äôs, zo straalt je bedrijf ook op LinkedIn jullie missie en visie uit. 

Het doel bereiken kan zo door iedereen op een andere manier ingevuld worden, zolang dit maar aansluit bij de missie en de visie van het bedrijf.

Analyseer en verbeter

Maak gebruik van de analytics om bezoekers, updates en volgers te bekijken:

  • Welke post met welke kenmerken bereikte het meeste aantal mensen?
  • Waar reageerde men op?
  • Wat waren de reacties?
  • Welke post zorgde voor meer volgers van je bedrijfspagina?

Op basis van de doelen die je op voorhand opgesteld hebt, check je of je posts effectief zijn geweest.

Nood aan meer tips om je b2b social media marketing te onderhouden of een boost te geven?

Schrijf je in voor onze opleiding in Gent