GUMM • Agile marketing agency
Agile marketing agency

When content is king

Met onze blog probeert GUMM je op de hoogte te houden van alle nieuwtjes, trends en evoluties binnen de wereld van marketing

GUMM als sterk merk, nu ook met een sterke website

 

Zoals we zelf al in een post over merkstrategie besproken hebben: goede branding ondersteunt een merk bij zijn positionering. Voor GUMM was het dringend tijd dat ook de website hier op inspeelde.


Een GUMMy uitstraling

Het nieuwe GUMM-logo was er al een tijdje, maar de bijhorende nieuwe website ontbrak nog. Tot nu!

Als marketing agency is het natuurlijk van het grootste belang dat je website op punt staat. Een centraal werkpunt hierbij was uitstraling. Wat is onze merkidentiteit en wat willen wij, GUMM’ers, eigenlijk uitstralen? Belangrijk was in elk geval om te tonen dat we misschien wel een team van jonge mensen zijn, maar dat er geen gebrek is aan kennis en professionaliteit.

We vertrokken hierbij vooral uit wat er niet goed zat bij de vorige website. Die was niet samenhangend opgesteld, niet echt informatief, ook niet echt ‘captivating’. Al bij al dus geen te beste weergave van het team en ons werk. Om GUMM als brand te ondersteunen moest de nieuwe website de aandacht vasthouden, kort en krachtig informeren en één geheel vormen.

Het nieuwe logo was daarbij vooral nuttig voor de samenhang in de lay-out: het roze werd overal in accenten doorgetrokken. Zonder er een ‘barbie vibe’ aan te geven natuurlijk, daarom werd het felle kleurtje met zwart en wit uitgebalanceerd.

Content: de basis van de website

Cases van succesvol afgeronde projecten werden uitgeschreven en geüpload, de diensten van GUMM duidelijker omschreven en een teampagina toegevoegd met portretten in een GUMM thema en een passende omschrijving.

Een SEO-gerelateerde landing page werd toegevoegd, waarop bezoekers een geautomatiseerde zoekwoorden analyse kunnen laten uitvoeren voor hun website. In combinatie met de rest van de website zou dit GUMM’s lead generation alleen maar ten goede moeten komen! En natuurlijk, de scan is voor de bezoekers sowieso interessant. Zo kunnen wij écht tonen waarmee we kunnen helpen.

__________

Nood aan een attractieve nieuwe website?

 
Caroline Tilleman