Prolink-Engineering: praktische social media strategie

Social Media

Frederik Goossens, de enthousiaste ondernemer van Prolink-engineering kwam jammen in Gent samen met andere ondernemers. Prolink-engineering levert automatiseringsoplossingen voor de procesindustrie. Als startende ondernemer moet hij ownership nemen van de vele aspecten van z'n bedrijf en dus kwam hij ideeën opdoen voor z'n social media strategie bij ons in Gent.

Onze jam moest geen typische opleiding in social media worden, maar een praktische workshop die ondernemers samenbrengt rond een bepaald thema.  

Resultaat? 

“Het was hands-on en niet zomaar wat slides” - Frederik Goossens

De schets van de klant

De social media jam in Gent was praktisch, geen overbodige theorie, maar net gepast.

Wat we aan kader aangeboden kregen, konden we meteen toepassen op ons eigen bedrijf.

Bovendien was de workshop doorspekt met praktische tips zoals een handig formulier waarop we onze doelgroep nog eens duidelijk in beeld konden brengen.

De schets van onze klant, de ideale klant zoeken, zijn profiel analyseren en vanuit klant gaan werken is een heel gerichte oefening.

Bij sommige opleidingen draait het meer om verkopen van andere producten of tools, terwijl dit bij GUMM helemaal niet het geval was.

Een echte social media workshop, geen sales talk

Voor mij is dat de beste manier om iets bij te leren en het zorgt ervoor dat er iets blijft hangen, het was geen sales talk.

Door de social media jam ben ik weer een ervaring rijker en sta ik meer stil bij de meerwaarde van social media voor Prolink-engineering: Facebook en LinkedIn zijn de voornaamste kanalen voor mijn bedrijf.

Ik wil er absoluut mee voort aan de slag gaan.

Mijn social media strategie is momenteel in progress, door de jam heb ik ingezien dat we erop moeten werken en dat we een plan moeten uitwerken.

Social media beheersbaar maken

De workshop maakte social media voor ons bedrijf beheersbaar.

Als ondernemer heb je vaak niet altijd de tijd om ermee bezig te zijn, maar door met een strategie te werken, kan je inzetten op meerdere doelen.

Je houdt je social media bij, je werkt aan je brand én je gebruikt deze kanalen als indirecte sales tool.

---

Zin om ook een deep dive in Facebook en andere social media te maken? 

Volg een opleiding in Gent.