Een boost voor je bedrijfspagina: Social Media Jam Gent

Social Media

Arthur Teerlynck was een van de deelnemers van onze Social Media Jam. Hij is pas 22 jaar oud, maar wist al meerdere bedrijven uit de grond te stampen. Met zijn studentenonderneming ALO herstelt hij iPhones voor particulieren en bedrijven in verschillende Belgische steden.

Daarnaast runt hij bePods, waarmee hij in recordsnelheid (één dag!) modulaire bijgebouwen op maat plaatst en zo de bouwzorgen van de klant volledig overneemt. Hoe is hij als jonge ondernemer met zijn marketing bezig? We gingen Arthur opzoeken na de workshop en hij vertelde ons alles over zijn aanpak en zijn ervaringen tijdens de workshop.

Feedback verzamelen: op de koffie met mijn klanten

Met beide bedrijven sta ik zeer dicht bij mijn klanten. Voor iPhone reparaties ontvang ik klanten aan huis en drinken we samen een koffietje terwijl ik hun iPhone herstel. Zo blijf ik zeer goed op de hoogte van de noden en behoeftes en daar pas ik mijn werking op aan.

Ook bij bePods krijg ik een duidelijk beeld van waar mijn klanten mee bezig zijn. Tijdens de planning en de plaatsing van projecten kom je natuurlijk allerlei obstakels tegen en ik probeer steeds concrete antwoorden op alle vragen te hebben.

Online aanwezigheid verbeteren: wat zoeken mijn klanten?

Tijdens de Social Media Jam kwam ik erachter dat deze manier van werken, dichtbij je klanten staan, ook van toepassing is op mijn online aanwezigheid als bedrijf. De oefening over je ideale klant drukte me met mijn neus op de feiten: mijn website en social media waren een mooi portfolio, maar toonde niet perse aan waar mijn klanten naar op zoek zijn. Door met een heldere blik naar elkaars bedrijfspagina’s te kijken, krijg je op korte tijd veel nieuwe inzichten. Zo gingen we bijvoorbeeld na wat de tone of voice van mijn bedrijf zou kunnen zijn... Bleek dat ik als ondernemer heel duidelijk en transparant communiceer, maar dat lees je (nog) niet op mijn Facebook.

Social media strategie: niet zomaar posten

Ik heb in principe goede content achter de hand: mooie foto’s van modulaire realisaties en herstelde iPhones bijvoorbeeld. Dat ga ik nu in een content calendar zetten. Daarvoor ga ik iets uitgebreider aan de slag met mijn marketing strategie. Zo zoek ik bijvoorbeeld de juiste hashtags voor op de bePods Instagram.


Naast social media marketing, wil ik ook graag aan de slag met mijn AdWords campagne. Momenteel zijn mijn keywords in zekere zin toevallig gekozen. Ik wil deze nu gaan optimaliseren, door na te gaan op welke woorden mijn potentiële klanten effectief googlen.

Je vindt Arthur op LinkedIn, of via ALO of bePods

De Social Media Jam is een hands-on workshop van GUMM, waarin we samen met ondernemers op zoek gaan naar de ideale klant, een geoptimaliseerd social media profiel en content plan op maat. 

Nog geen volleerde content creator? Of wil je ook eens mee jammen?

Als je op zoek bent naar een praktische online marketing workshop kan Zoë je helpen!