Je merk op social media: Digitz ging meteen aan de slag

Social Media

Frédéric Lannoo werkt als sales manager bij Digitz in Pittem. Samen met Guillaume, Tom en Thomas gaan zij elke dag aan de slag in hun bloeiende zaak in digital signage.

We bezochten de showroom en ontdekten de gepassioneerde Frédéric, die de schermen met flair aan de man brengt. Een fantastisch product en een sales manager met passie, de ideale combinatie om ook online aan hun branding te werken.

Frédéric kwam dan ook langs op onze social media jam in Gent om er samen met andere ondernemers de geheimen van Facebook en LinkedIn te ontdekken. Dit is wat hem verder geholpen heeft in de workshop:

Authentieke social media posts met expertise

We zijn meteen aan de slag gegaan met de tips die jullie meegeven. De workshop was een opfrissing van wat je eigenlijk wel al weet, maar nu maakten we echt tijd vrij om het allemaal in praktijk te brengen.

Jullie brengen het praktisch, met bruikbare tips en zodanig dat je ook meteen weet waar te beginnen.

Het leuke aan de workshop is dat we achteraf authentieke content posten, maar met jullie expertise over het hoe, waarom en het waar.

Social media strategie en hashtagonderzoek

We maken nu echt tijd vrij voor onze social media kanalen. 

Elke week meeten we en beslissen we strategisch wat we waar posten. Zo horen onze klanten nu veel vaker van ons online: zowel op Facebook als op LinkedIn.

We hebben bovendien hashtagonderzoek gedaan. Een simpele tip, maar als je niet dagelijks met Instagram bezig bent, denk je daar niet aan.

Ook de verschillende contenttypes zijn een bron van inspiratie geweest, waar we onze eigen invulling aan geven. Momenteel posten wij vooral foto’s en filmpjes, waarschijnlijk iets dat net wat meer voor handen is bij ons dan bij onze collega’s in de workshop, gezien onze sector.

Onze doelgroep bepalen

De oefening om onze doelgroep te bepalen voor social media zette ons ook aan het denken. We beslisten om volledig in te zetten op de ervaring die mensen moeten hebben van ons product. 

Aangezien we met resellers werken, zetten we hen binnenkort in de verf op onze social media kanalen. Ook dat is een deel van onze social media strategie nu. We zetten in op branding, het creëren van naamsbekendheid en we denken nu ook verder aan e-mailmarketing.

In het algemeen was de social media jam in Gent niet alleen een gezellige avond onder ondernemers, het heeft ons geholpen om zelf aan de slag te gaan met onze social media strategie en om intern af te stemmen over de manier waarop we ons willen positioneren op die kanalen.

Ik kan nu zeggen dat we op vlak van social media op de goede weg zijn om meer klanten en eindklanten te bereiken.


Geen tijd voor social media? Wij kunnen je helpen