Waarom bloggen in 2018 nog zin heeft

Content Creatie

Het is waar dat je constant gebombardeerd wordt met waardevolle informatie op het internet. Vaak is er ook over jouw vakgebied al veel te vinden. Maar dat neemt niet weg dat het vertellen en delen van je eigen verhaal veel voordelen met zich meebrengt. In deze blog geef ik je vijf redenen waarom bloggen belangrijk blijft voor je bedrijf. Ook in 2018.

Je krijgt meer bezoekers op je website

Klanten willen zien dat je als bedrijf met je vak bezig bent. Daarom is bloggen over je expertises zo belangrijk. Je toont waar je bedreven in bent en je laat je lezers nieuwe invalshoeken zien. Zo maak je ze nieuwsgierig en zorg je dat ze meer willen weten over je bedrijf. Bloggen zorgt dus voor terugkerend bezoek.

Je straalt dynamiek uit

Als bedrijf wil je in the picture staan. Online doe je dit het best door je site aantrekkelijk te maken voor zoekmachines. Dit doe je door er dynamiek aan toe te voegen. Publiceer wekelijks een nieuwe blog over een relevant onderwerp en je zorgt steeds voor waardevolle content. En van deze content wordt niet enkel je doelpubliek blij, maar ook de zoekmachines.

Je bent makkelijker te vinden door zoekmachines

We vragen tegenwoordig alles aan Google. En wel met een snelheid van 60.000 zoekopdrachten per seconde. De zoekmachine is onze primaire informatiebron geworden en getuigt van een enorme honger naar waardevolle informatie. Door die relevante content zelf aan te bieden in je blog vinden zij jouw bedrijf makkelijker via Google.

Je brengt je eigen kennis samen

Elke keer je een blog schrijft, ben je met een specifiek onderwerp uit je vakgebied bezig. Je onderbouwt je verhaal met je eigen vakkennis waarmee je jouw lezers iets nieuws bijbrengt. Ondertussen blijft ook je eigen kennis up-to-date en verbeter je jouw schrijfskills. Je blogs worden steeds aangenamer om te schrijven én nuttiger om te lezen. 

Je bouwt een bibliotheek aan content

Door consequent te blijven bloggen creëer je een waardevolle bibliotheek aan content over je bedrijf. Hiermee kan je jouw online aanwezigheid extra versterken door:

  • Je blogs met elkaar te verbinden via interne links (link building);
  • Je blogs te bundelen tot een e-book;
  • Je blogs verder uit te diepen en te gebruiken voor een (online) workshop.

Met elke blog bouw je dus verder aan jouw bedrijfsverhaal waar je later ook nog plezier én profijt van hebt. Via je blogs leren prospecten jou kennen en vertrouwen krijgen in je expertise. En dat vertrouwen is de basis om klant te worden.


Wil jij ook klanten aantrekken met interessante en tof geschreven content? Aarzel dan niet om mij te contacteren via simon@gumm.be en we regelen direct een afspraak.