53% meer bezoekers via Google

Alumnos

Content Strategie Content Creatie SEO

Alumnos heeft al ettelijke jaren een aantal internationale klanten. Een interessant portfolio was aanwezig, nu was het tijd om ook online aan hun naamsbekendheid te werken en zo nieuwe opportuniteiten te spotten. Hun vraag? B2B contentmarketing voor de nearshoring business met duidelijke resultaten: 

  • bovenaan in Google komen te staan
  • meer bezoekers op de website 
  • meer interactie op social media
  • en een huisstijl die aansluit bij Alumnos en vooral hun doelpubliek

Hoe doe je aan B2B content marketing op een flexibele en transparante manier?

Johan en Geert van Alumnos gaan heel nauwgezet en vooral doelgericht te werk. 

De voorwaarde om met een marketingpartner samen te werken was dan ook: duidelijke resultaten zien.

Zij zochten een partner om een communicatieplan op lange termijn uit te voeren mét de mogelijkheid om dit plan 2-wekelijks bij te sturen. 

Transparantie in onze werkwijze en uitkomsten is dus onontbeerlijk.

Hun vraag? 

  • Vergroot onze naamsbekendheid
  • en detecteer opportuniteiten op vlak van partners zowel als klanten

Alumnos adviseert en begeleidt bedrijven in het kader van “Local Resource Shortness.

Op basis van een assessment van de bestaande business processen volgens de Alumnos RiSe Methodology zal een RiSe Assessment report aangeleverd worden.

Dit rapport vormt dan de basis voor de vertaling van “Managed Oustourcing Services” naar “Business Improvements” onder de vorm van Right-Shoring.

B2B contentstrategie

Dankzij de compabiliteit met onze klant, vonden we samen een aangename cadans om samen stap voor stap hun content marketingstrategie uit te werken. 

Na uit te zoeken wie nu exact hun doelpubliek is, pakten we de teksten op de website aan. Een quick win op basis van keyword onderzoek waardoor Alumnos al snel bovenaan in Google kwam te staan.

Doelgroep aanspreken via nieuws uit de sector

Nieuwe teksten en content in het algemeen moeten aansluiten bij de doelgroep van Alumnos, maar ook bij hun sector. Content seeding, oftewel nieuws uit de sector opvolgen om te posten op hun social media profielen en om blogs over te schrijven, hielp hun bezoekers de weg naar Alumnos te vinden.

Online je diensten aanbieden

We breidden de website van Alumnos niet alleen uit met een gigantische hoeveelheid content (waaronder SEO-teksten). Door samen met Johan de strategie uit te stippelen en 2-wekelijks samen te zitten, kregen we een accuraat beeld van Alumnos en vertaalden we online waar ze voor staan. Een website architectuur met welbepaalde doelen.

Alumnos werd klant en tegelijk een partner om hun doelen te behalen en onze expertise in te zetten.

Welke doelen stel jij voor aan je marketingteam? Is commitment een voorwaarde?


Dankzij de professionele hulp van GUMM is Alumnos in zijn vakgebied met name “Resource Shortness, Outsourcing, Right-Shoring” op de Benelux kaart gezet. Ondertussen hebben heel wat spelers in Nearshore en Off-Shore landen zich met Alumnos geconnecteerd zodat we onze lokale klanten op maat kunnen adviseren en bedienen. De beslissing om met de mensen van GUMM rond B2B contentmarketing aan de slag te gaan heeft Alumnos dan ook in een stroomversnelling gebracht!

Johan Van Lent

Meer rendement op jouw social media? Schrijf je in voor social media voor ondernemers