In 1 week online klanten werven

Panoptic

SEO Analyse

Panoptic, sinds kort deel van Formica, zijn experts op het gebied van documentbeheer, enterprise content management, case management en digitale archivering. 

Ken Mampaey en David Van Baelen wilden meer controle over hun conversies en dan specifiek voor een van hun diensten. Ze wilden ‘application retirement’ als dienst boosten naar hun doelpubliek om meer klanten te werven.

In nauwe samenwerking met Ken en David, stelden we een korte maar krachtige content marketing strategie op.

Klanten werven online: wie is je doelpubliek? 

Complexe diensten vragen des te meer degelijk onderzoek naar je doelpubliek. Panoptic wist wie ze wilden bereiken, maar stelden zich daarbij een aantal vragen:

  • Klopt onze assumptie over die doelgroep wel?
  • Hoe kunnen we hen het beste bereiken?
  • Wat kunnen we onze doelgroep aanbieden zodat ze kwalitatieve content van ons ontvangen?
  • Is die content een manier om van geïnteresseerde bedrijven klanten te maken?

Doelgroep onderzoek: welke klanten zoek ik voor mijn bedrijf?

We startten met een doelgroep onderzoek om af te toetsen met Panoptic of hun assumptie over hun doelgroep voor deze dienst wel klopte. 

Inzicht: dankzij ons buyer persona research en keyword onderzoek ontdekten we dat we vooral 2 type klanten moeten aanspreken die op een aantal specifieke zoektermen zoeken naar de diensten die Panoptic aanbiedt.

SEO landingspagina’s en campagnes in Google: doelgericht klanten werven

Op de SEO landingspagina die we voor de 2 doelgroepen van Panoptic opzetten, konden bezoekers hun whitepaper downloaden.

Een whitepaper die we samenstelden samen met Ken en David en op basis van het doelgroep onderzoek.

Content dus, waar hun bezoekers interesse in hebben, kennis die ze zelf in pacht hebben en die ze graag met hun eigen potentiële klanten delen.

De pagina’s werden geoptimaliseerd om hoger in Google te scoren en geboost door een campagne.

Ook voor de opzet van de campagne deden we terug beroep op het doelgroep onderzoek.


Gumm liet ons grondig nadenken over onze doelgroep en de optimale manier om die aan de hand van content tot actie te laten overgaan. Een waardevolle oefening.


Ken Mampaey


Weet jij wie een potentiële klant is van jouw merk? Bereik doelgericht je klanten.