GUMM - Agile marketing agency
Agile marketing agency
meeting.jpg

Skedify

Content marketing voor online appointment scheduling software

 

Onze diensten
Inbound marketing / Strategy / Content creation


Start-ups zijn hip. Het clichébeeld van jonge ondernemers in een open kantoor, inclusief pingpongtafel, kennen we wel. Maar in België alleen al zorgden start-ups voor meer dan 49 000 (!) jobs. 

Vaak krijgen start-ups steun van incubators. Maar naast het financiële is er nog een groot probleem waar ze mee te maken krijgen: marketing. 

Hun merk dichter bij klanten krijgen

Terwijl je als start-up net meer leads wil, moet je je op heel veel verschillende zaken tegelijkertijd focussen. Dat is niet altijd even gemakkelijk. 

Daarom is het belangrijk dat je een goede en effectieve manier vindt om aan marketing te doen. Skedify koos daarom om samen te werken met een marketingpartner en kwam bij ons terecht.

Wie is Skedify & wat doen ze?

Skedify is een start-up die een online afsprakentool aanbiedt voor bedrijven die sterk willen focussen op hun eerste klantencontact. Dankzij deze tool kan je snel en efficiënt online afspraken maken. De SaaS-oplossing geeft bedrijven de kans om hun klanten vlot doorheen hun diensten te kunnen helpen. Met andere woorden: meer efficiëntie voor klanten en werknemers en een grote meerwaarde voor marketing en sales van het bedrijf.

Lead generation for the win

Samen met Arne Bassez, de oprichter van Skedify, legden we de objectieven voor de start-up vast, uiteraard met deze zaken in het achterhoofd:
Skedify biedt een oplossing voor een specifiek probleem. Ze hebben een duidelijke doelgroep. Bij die doelgroep is de oplossing nog niet bekend. De doelgroep van Skedify: bank- en verzekeringskantoren. In hun lead generation-proces is awareness dus heel belangrijk. En voor lead generation heb je de juiste tool nodig.

Hallo HubSpot!

Om deze strategie juist tot uitvoering te brengen kozen we in het geval van Skedify om met HubSpot te werken. HubSpot is een software tool, een all-in-one inbound marketingoplossing. Behalve gebruiksvriendelijk, ook heel praktisch.

Leads genereren met marketing automation software vraagt ook een degelijke strategie. Set-up, zoekwoordenanalyse en het uitwerken van buyer persona’s zijn dan ook cruciaal. Samen met Skedify werkten we een sterk webconcept uit. Zij zorgden voor het design, wij zetten de website op en ontwikkelden volledig in het HubSpot Content Optimization System (COS).

Genereer kwaliteitsvolle leads voor je start-up met GUMM op een efficiënte manier.

Inbound Marketingstrategie & set-up

De oplossing van GUMM voor Skedify: een inbound marketingstrategie op maat.

  • Het juiste publiek aantrekken met gepaste content.
  • Een directe verbinding vanuit elke call-to-action en elk formulier naar hun CMS.
  • Duidelijke inzichten in hun leads vanuit social media, e-mail of websitebezoekers.

Ons team zorgde voor een aantal toegangen naar Skedify en nam de implementatie van de conversie-elementen onder handen: landingspagina’s, call-to-actions, formulieren, …

Content marketingcampagne gebaseerd op buyer persona’s

Om kwaliteitsvolle leads te kunnen genereren werkten we een aantal specifieke ideeën voor contentmarketing uit. En ons basisprincipe daarvoor? De buyer persona’s en de customer journey voor wie op zoek is naar online afsprakentools.

Door zoekwoordenonderzoek en de duidelijke visie van Skedify werkten we een e-book uit, zetten we de nodige landingspagina’s op, allemaal in het kader van Skedify’s doel: leads genereren.

SEO & een effectieve inbound marketingstrategie

Het tweede luik van het project bestond uit contentcreatie. De opzet van een blog met kwalitatieve content vormt een bron van goede leads. Daarom schreven we op regelmatige basis blogs uit, uiteraard volledig geoptimaliseerd voor onze digitale wereld. Daarvoor kon Skedify rekenen op ons multidisciplinair team van copywriters, marketeers, UX-architecten en designers om zo hun content op te krikken.

Skedify vandaag

Na hard werken slaagden we erin om een volledig marketingtraject op te zetten dat volledig aangepast was aan de doelgroep van Skedify. Met meer dan 40 blogberichten konden we een mooie start bieden voor hun content marketingstrategie.


Samenwerken?