GUMM • Agile marketing agency
Agile marketing agency
shutterstock_165228059.jpg

Nieuwe website voor de experts in bedrijfsvastgoed

De nieuwe website voor Turner, onderdeel van Dewaele vastgoed en de experts in bedrijfsvastgoed

 

Onze diensten
Analyse / UX  /  UI


De website van turner, de Belgische expert in bedrijfsvastgoed, was toe aan een update. Samen met de partij die het development voor zich nam, werkten we de architectuur uit voor een website die alle partijen aanspreekt.

Na een analysefase waarvan wireframing, diepte-interviews en user testing deel uitmaakten, werd het grondplan door onze designers onder handen genomen. Het resultaat? Een B2B website die er niet alleen goed uitziet, maar ook alle doelgroepen van turner aanspreekt én een pre-sales tool werd voor hun makelaars.

Analysefase als basis voor UX

Diepte-interviews met zowel de makelaars van turner als hun klanten uit verschillende sectoren met verschillende vragen zijn het beginpunt. De vragen legden al gauw nieuwe opportuniteiten bloot voor zowel turner, hun makelaars als voor het ontwerp van de nieuwe website.

Na het verzamelen, analyseren en interpreteren van de antwoorden, een gedegen concurrentie-analyse en een web analytics audit organiseerden we een workshop en legden we de nieuwe opportuniteiten voor aan turner.

Onze UX’er ging aan de slag met de data en afspraken met onze klant en werkte de wireframes voor de nieuwe turner website uit tot in de puntjes.

In clickable wireframes konden de interne medewerkers én klanten dan opnieuw testen. Via user testing achterhalen we of de op-feedback-gebaseerde-wireframes ook daadwerkelijk hetgene is wat de bezoeker verwacht en zoekt op de toekomstige website. En vaak komen er interessante bevindingen bovendrijven. Die verwerken we opnieuw in ons eindresultaat.

Zoekfuncties die beter bij de bezoeker passen, gepersonaliseerde content, focus op beeldmateriaal en de volledige ervaring van de makelaarssite. Aan alles werd gedacht om van de turner site het ultieme gereedschap te maken als pre-sales advies en begeleiding.

De kruisbestuiving met hun andere brands en cross-selling als hun strategie werd niet uit het oog verloren, terwijl er toch focus op de doelstelling van het merk zelf werd gelegd.

Design voor een interface met strategie

Het design van de nieuwe site voor deze vastgoedmakelaars was meer dan alleen maar fris en nieuw. Onze designer werkte een moodboard uit voor onze klant met een aantal style tiles.

Opnieuw stemden we af met de klant voor we aan het werk gingen, waardoor we met hun input aan een sterk design konden beginnen.

Op basis van de wireframes en deze feedback werden templates verder uitgewerkt en kreeg ook de mobile site een nieuw design: strak, visueel aantrekkelijk, zodat panden tot hun recht komen op grote en kleinere schermen.

De website van turner, de Belgische expert in bedrijfsvastgoed, was toe aan een update. Samen met de partij die het development voor zich nam, werkten we de architectuur uit voor een website die alle partijen aanspreekt.

Na een analysefase waarvan wireframing, diepte-interviews en user testing deel uitmaakten, werd het grondplan door onze designers onder handen genomen. Het resultaat? Een B2B website die er niet alleen goed uitziet, maar ook alle doelgroepen van turner aanspreekt én een pre-sales tool werd voor hun makelaars.

Analysefase als basis voor UX

Diepte-interviews met zowel de makelaars van turner als hun klanten uit verschillende sectoren met verschillende vragen zijn het beginpunt. De vragen legden al gauw nieuwe opportuniteiten bloot voor zowel turner, hun makelaars als voor het ontwerp van de nieuwe website.

Na het verzamelen, analyseren en interpreteren van de antwoorden, een gedegen concurrentie-analyse en een web analytics audit organiseerden we een workshop en legden we de nieuwe opportuniteiten voor aan turner.

Onze UX’er ging aan de slag met de data en afspraken met onze klant en werkte de wireframes voor de nieuwe turner website uit tot in de puntjes.

In clickable wireframes konden de interne medewerkers én klanten dan opnieuw testen. Via user testing achterhalen we of de op-feedback-gebaseerde-wireframes ook daadwerkelijk hetgene is wat de bezoeker verwacht en zoekt op de toekomstige website. En vaak komen er interessante bevindingen bovendrijven. Die verwerken we opnieuw in ons eindresultaat.

Zoekfuncties die beter bij de bezoeker passen, gepersonaliseerde content, focus op beeldmateriaal en de volledige ervaring van de makelaarssite. Aan alles werd gedacht om van de turner site het ultieme gereedschap te maken als pre-sales advies en begeleiding.

De kruisbestuiving met hun andere brands en cross-selling als hun strategie werd niet uit het oog verloren, terwijl er toch focus op de doelstelling van het merk zelf werd gelegd.

Design voor een interface met strategie

Het design van de nieuwe site voor deze vastgoedmakelaars was meer dan alleen maar fris en nieuw. Onze designer werkte een moodboard uit voor onze klant met een aantal style tiles.

Opnieuw stemden we af met de klant voor we aan het werk gingen, waardoor we met hun input aan een sterk design konden beginnen.

Op basis van de wireframes en deze feedback werden templates verder uitgewerkt en kreeg ook de mobile site een nieuw design: strak, visueel aantrekkelijk, zodat panden tot hun recht komen op grote en kleinere schermen.

Terug naar overzicht